Disclaimer

You only live once, but if you do it right, once is enough. - Mae West

If you want to be happy, be. - Leo Tolstoy

Life isn't measured by the number of breaths you take, but by the number of moments that take your breath away ;)

My silence spoke a thousand words, but you'll never heard them - ME
Perfectly Imperfect ❤
Sunday 4 December 2011 • Sunday, December 04, 2011 • 2 Sweet hearts

Assalamualaikum .




Hey ! Korang pernah tahu tak sejarah nama korang macam mne ? I mean , pernah tak korang tanye mummy or daddy korang , saper yang bagi nama kat korang ? Either mummy yang bagi or daddy yg bagi ? Or both of them yang kasik nama kat korang ? Ye la , nama yang sedap - sedap belaka yang korang tengah gune tuhh . . . 

Hari tuhh , aku tanye mak aku , 

" ma , nama kite mama yang bagi kerr ? "

Aku panggil mak aku mama . And aku bahasekan diri aku , kite . Manje tak ? Haha ! Tapi , aku anak sulung taw ! Manje aku pun manje bertempat . Tak macam adeq - adeq aku yang lain . Urghh ! Menyampah aku ! Haha ! Menyampah , menyampah jugak tapi , saper tak sayang adeq , kan ?

Then , bermulalah al kisah aku dan nama aku .




Dulu , aku lahir kat rumah . Nurse yang kebetulan baru balik dari kerja lah yang sambut aku . Then , nenek belah mak aku , suggest kan kat mama aku , bagi nama : 

DEWI PUSPA

OMG ! Aku dengar mak aku cherita , rase nak tergelak jerr . Dewi Puspa ? Aku tak boleyh nak bayangkan kawan2 aku panggil aku Dewi or Puspa . Haha ! Bagi aku , nama tuhh tak sesuai dengan nama aku sebab , aku rase , Dewi Puspa nieyh sesuai untuk gadis - gadis yang ayu-feminin-yang-selalu-duduk-bersimpuh-kalau-ader-tetamu-datang-bertandang-macam-dalam-filem-melayu-klasik tuhh . Bagi aku laa . . . 

Eh , nanti dulu ! Tak habis lagi . Pastu , mak aku suruh ayah daftarkan nama aku . Rupa-rupanya , ayah aku tak suker nama Dewi Puspa tu ! So , mesti korang dapat agak kan , apa yang ayah aku bakal buat kat nama Dewi Puspa tuu ? Haha !

Ayah aku tukar nama aku jadik , Noranita binti Ekhwan ! Sesuker hati dye jerr . Kan ? Haha ! Balik jerr rumah , mak aku tak kata paper , tapi , nenek aku yang suggestkan nama tuhh yang dok asyik memerli ayah aku jerr . Tak puas hati la tuhh ! Haha ! 

Pape punn , aku bersyukur dengan nama yang aku pakai sekarang nieyhh . Bagi aku , sedap jerr kuwt . Cheh ! Masuk bakul angkat sendirik . Ye la , takkan korang nak angkatkan pulak , kan ? 

Okay ! Sampai sini sajer warkah chenta dari Nita . Salam sayang ~ 

Wassalam .











Thanks like !


2 Comments posted :

Blogger Unknown said... 4 December 2011 at 02:27

dewi puspa...klasik nme tuh..hehe

Blogger Unknown said... 4 December 2011 at 02:38

dewi puspa cam name org dolu2,hehe

Post a Comment


Thanks for following!



Chatting Here


Letters start with A B C
Numbers start with 1 2 3
Songs start with Do Re Mi
Love start with you and me

Owned by : Mr. HBA ❤

SARANG HAE YO!!
Post history





Template By: Kawaii Lady
Some stuff: